Zabytkowy budynek pochodzi z XIX wieku i został zlokalizowany w ponad 4-hektarowym parku, w którym znajduje się kilkadziesiąt drzew pomnikowych (dębów, lip, jesionów i buków), niektóre z drzew mają ponad 300 lat.
Dwór wzniesiony został na bazie masywnych piwnic, będących najprawdopodobniej częścią XVII-wiecznej budowli obronnej, wybudowanej na skarpie i otoczonej stawami.
Przeróżne były koleje losu dworu – pierwotnie była to siedziba rodu Gołaszewskich (o rodzinie Gołaszewskich – Piastun 4/2015, str. 26). Po wojnie gospodarowali tutaj księża michalici z Miejsca Piastowego, przez pewien czas była tu również szkoła. Przy dworze kiedyś była także rajtszula (o rajszuli przeczytasz w tekście pt. „Rajszula – historia pewnej nazwy” – Piastun, nr 1/2017)
Najstarsze ślady bytowania człowieka na terenach dzisiejszej wsi Targowiska sięgają czasów neolitu. Natrafiono tu także na znaleziska z epoki brązu, okresu rzymskiego i wczesnego średniowiecza.
Pierwsze wzmianki o osadzie mającej dzisiejszy charakter, po raz pierwszy pojawiają się w dokumentach króla Kazimierza Wielkiego z 1365 roku. W tym czasie była to osada handlowa o charakterze miejskim, określana jako oppidum – miasteczko. Wieś stanowiła własność królewską. W XV należała do Jasy Wrocha. Została kupiona przez Piotra Smolickiego starostę sanockiego, po nim przejął ją Jan Targowicki autor Rocznika– właściciel Żeglec. W kronikach Jana Długosza znajdują się zapisy, według, których należała również do Mikołaja z Tarnawy h. Sas. Należała do też Smolickich, Kalnicckich, Sieneńskich, Tomaszewskich, i w późniejszym okresie do Baranowskich. W 1884 roku, po wybudowaniu linii kolei transwersalnej, w Targowiskach zbudowana została stacja kolejowa, która do lat 60. XX wieku nazywana była stacją Iwonicz (tu bowiem wysiadali kuracjusze jadący na leczenie do iwonickiego uzdrowiska). We wsi rozwinęły się w tym czasie usługi dorożkarskie, powstała restauracja i mały hotelik.
W dwudziestoleciu międzywojennym, na północnym obrzeżu, powstało lotnisko zapasowe dla lotniska krośnieńskiego. W latach okupacji niemieckiej we wsi stacjonował oddział Luftwaffe, który ochraniał rozbudowane przez Niemców lotnisko. Z lotniska startowały niemieckie bombowce na front wschodni. AK OP-15 w marcu 1944 r. zniszczyła im radiostację niemiecką na dworcu w Iwoniczu (Targowiska).
Z końcem sierpnia i z początkiem września 1944 r. Niemcy zmuszali tutejszych mieszkańców do kopania rowów i do budowy umocnień ziemnych na polach między lasem w Targowiskach a rzeczką Morwawą. Patrol Ignacego Muronia ps. Motor utrudniał prowadzenie tych robót przez ostrzeliwanie. Zmusiło to Niemców do rezygnacji z budowy tych umocnień.
Miejscowi wstępowali chętnie do AK, np. Stanisław Schabowski ps. Krok był łącznikiem i kolporterem prasy konspiracyjnej Po wkroczeniu Armii Czerwonej we wrześniu 1944 r. rozpoczęły się represje i został aresztowany przez UB oraz skazany na 5 lat więzienia. Aresztowano także Bolesława Sieniawskiego z Targowisk za nielegalną działalność.
Na lotnisku w Targowiskach w czerwcu 1997 roku wylądował śmigłowiec z papieżem Janem Pawłem II, z którego to udał się on z wizytą do Dukli i Krosna.
Operat szacunkowy z 2016 roku opiewa na wartość 5 348 931 zł